Klicka på läs mer för att ta del av protokollet
PROTOKOLL
Möte: Nr 8 AHK – Ungdomssektion 2010 - 2011 Datum: 5 april 2011 Plats: AHK kansli Kallade: Samtliga U-ledare
Närvarande:
Gunilla Härnälv A-Flick Katarina Ekberg F 97 Jonas Kängström F 00 Jan Svensson P 98 Johan Bergander F 98 Jimmie Larsen A-Pojk Henrik Fritz A-Pojk Christer Mårtensson F 99 Johan Wahlström F / P 02 Jenny Fredriksson UK Håkan Jedemark Sektionsansvarig / UK
Agenda – se tidigare utskick
Åter glädjande åter ”många” på mötet !
1. Föregående möte.
Inget att kommentera
2. Information från Ungdomsledaren :
Ungdomsavslutning är planerad till den 13 maj i Nolhaga mera information kommer.
3. Information AHK centralt / UK
Ledarenkäten är nu i princip klar och håller på att sammanställas.
Jenny F. informerade kort om utfallet samt tackade alla för den hjälp som vi genom denna nu fått.
4. Organisation
Den översikt som görs av styrelsen gällande organisation över tränar / ledarkapacitet och behov för Herrar A-trupp / HP / Junior / A-pojk - är inte helt klar ännu. Nytt möte är planerat till den 11 april då förhoppningsvis kommer de sista namnen falla på plats.
Satsning på Dam fortsätter som tidigare och ett DJ lag kommer att etableras inför kommande säsong och ledare för detta kommer att bli
Jimmie Johansson med hjälp från Torbjörn Johansson.
Nya ledare för vår stora A-Flick trupp kommer inför kommande säsong att bli Anders Jigström med hjälp av sönerna Marcus / Patric J
Vi önskar ”Team Jigströms” samt Jimmie Johansson ett stort lycka till med sina nya utmaningar!
5. Kansli
Det saknas fortfarande lag inom följande åldersgrupper:
A-Flick 2 lag
F 98 2 lag
F 97 1 lag
F 01 1 lag ( Johan Wahlström tar sitt F 02 lag ! )
P 97 1 lag
Tränare / Ledare uppmanas att använda sina kontakter att bjuda in lag – dock koordinering med Lena o Maria på kansliet. De betalar ingen anmälningsavgift !
Har någon frågor om Potatiscupen och arrangemanget så hör av er till Lena o Maria.
En enkät har inkommit från VHF och skall besvaras gällande seriespelet 10/11 och era synpunkter är viktiga vid planeringen av kommande säsong
Några fick sina lag resterande läggs i resp. fack.
Träningstider säsongen ut har kansliet fått från de flesta, men saknar från en del. Sista träning skall meddelas till Maria (
Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den
.)
6. Ledarfrågor / information :
En ständigt återkommande fråga – vad gäller ….?
( Ett enhälligt möte lämnade ett namnförslag på en ”cupgeneral” dvs. en som har bra kontakter med arrangerade föreningar t.ex. Christer Mårtensson.) Inför Skene-lägret ombeds åter alla ledare att tycka till om på vilka cuper som passar resp. lag. Viktigt att ett utbyte sker ”de till oss vi till deras cup” samt att det är en för AHK gemensam cup. Aranäs kommer inte varför ett byte snarast bör ske mot Junicupen! ( www.junicupen.se ) kontakat då Lena / Maria Nytt alt. förslag på cuper – Hellton Cup 26-28 nov.
Fråga kom upp gällande om det finns åldergräns för Skene ?
Nej - men för de yngre krävs dock en större närvaro och hjälp av föräldrar.
(Disk gärna innan med Gunilla H för ev. hjälp vid planeringen. )
Christer M. informerade om att han kommer att forma en P 03. Inför 11/12
CM har idag ett 15-tal som ” bollar” någon dag i veckan.
Bollekis /Miniligan kanske bör bytas ut mot åldersgruppen alt t.ex. Björnligan
Berörda ledare funderar på namn samt kollar hur övriga föreningar gör.
Viktigt vid planeringar / utvärderingar att hänsyn tages till de lag som har t.ex. fotbollspelare i sina lag vilket innebär att svårt att bemanna AHK shopen på våren. Å andra sidan så känner föräldrarna väl till detta i god tid varför det inte enbart kan vara AHK:s problem men vi bör givetvis vara behjälpliga.
Övrigt :
-
Håkan påminde om utb. vecka som är i aug.( veckan efter Skene) Den innehåller både information för ledare / spelare samt även föräldrar. Kickoff i samband med Skene-lägret och avslutas med en Ledarträff . Flera av passen är obligatoriska för ledare samt även föräldrar. Mera info följer.
-
Ljud / ljus problemen med Alströmer skall nu enligt vårt kansli / Fabs vara tillfälligt lösta.
Som vanligt stort TACK för den tid och arbete med våra ungdomar som ni alla gör !
Lycka till med era avslutningar och min mail är öppen även under sommaren
Nästa officiella möte : Skene-lägret i augusti
Vid noteringarna // Håkan J |