Klicka på läs mer för att ta del av protokollet
PROTOKOLL
Möte: Nr 7 AHK – Ungdomssektion 2010 - 2011
Datum: 1 mars 2011
Plats: AHK kansli
Kallade: Samtliga U-ledare
Närvarande:
Jimmie Larsen A-Pojk
Gunilla Härnälv A-Flick
Katarina Ekberg F-97
Jan Svensson P-98
Henrik Thomsen F-96
Ulf Lundström P-97
Johan Bergander F-98
Mats Larsson P-96/97
Mikael Hedlund F / P-02
Håkan Jedemark Sektionsansvarig
Agenda – se tidigare utskick
Glädjande ”många” på mötet !
1. Föregående möte.
Taktiktavlorna finns att hämta på kansliet för de som ännu inte hämtat sina.
Någon stuktur på vilka ”Cuper” finns ej - se nedan
2. Information från Ungdomsledaren :
Inte närvarande!
3. Information AHK centralt
-
Håkan efterlyste svar från flera u-ledare/tränare på den enkät om förbättringar som sänts ut. Den skall presenteras den 15 mars och vore önskvärt att få in de saknade ganska omgående. Denna ”genomlysning ” ligger som bas för vår fortsatta utveckling. Oavsett vilken åldersgrupp/lag är detta viktigt. För yngre ledare är detta ett bra tillfälle att få hjälp eller gå på utb etc.
-
Flera ledare ” sträcker nu upp handen” och ber om hjälp.
4. Organisation
5. Kansli
-
Passerkort till Gamla tennishallen skall avhämtas på kansliet om detta ej har gjorts.
-
Oklart vad som gäller för Cuper. Då det gäller att flytta från Aranäs till ”Junicupen” är inget problem för de som önskar. Cuper är mycket av att åka på varandras cuper – i detta fall har C.Mårtensson haft/har kontakten med Kropps samt om ni vill koordinera deltagandet. För att få en ”indikering” på intresset skall varje ledare stämma av med sitt lag samt meddela Maria/Lena om intresse finns. (En Cup-general efterlyses)
-
Intresse för junicup alt Aranäs bör göras innan 15 mars. Mera info finns att läsa på www.junicupen.se samt på www.cumap.org/cuponweb/aranas_open_20111905.htm
6. Ledarfrågor / information :
-
Från tidigare möten upprepades - Åhus Beach handbollscup spelas v.29 flera lag är anmälda. Kul cup och ett bra tillfälle för föräldrar och ledare att vara tillsammans under lättsamma former. Boka boende i tid – många lag är på plats.
-
Önskemål om att få grästräna/sandträna innan sommarcuperna. Kansliet undersöker om lämplig gräsplan kan upplåtas av t.ex. Holmalund.
-
Spontanhandboll – efterlyses. En dag i månaden eller oftare? kan de yngre vara i hallen och spela gärna med en ledare och A-lagskille på plats. UK undersöker vidare om möjligt
-
Den stora ”osäkerhet” som råder för hur F 95/F 96/F 97 skall tränas inför kommande säsong gör att ett ledarmöte med involverade ledare samt med repr. från DK närvarande. Henrik Thomsen återkommer till Håkan om förslag på dag/tid. HT stämmer av med Anders Jigström. Håkan kallar därefter till möte med berörda ledare till möte i v.11.
-
Att ”lyfta” vissa spelare upp till A-lag dam har på flera håll känts ”stressat” då de bör få utvecklas i sin nivå innan en flytt bör stimulera spelarna. Ett möte kommer även att hållas inom kort med DK för att utveckla samarbetet/synsättet mellan DK samt UK.
Övrigt :
-
Håkan visade förslag på den utb. vecka som planeras i aug. Den innehåller både information för ledare/spelare samt även föräldrar. Kickoff i samband med Skene lägret och avslutas med en ”Ledarträff” på Xxxx. Uk återkommer när samtliga föredragshållare/pass är klara. Flera av passen är obligatoriska för ledare samt även föräldrar.
-
Flera ledare efterlyser åter min. 1,5 tim träningspass alt 3 tim delas på 2 lag. Inför kommande upplägg önskade några att få vara med vid planeringen.
-
Mjukisbollar för ”Bollekis” är dålig kvalité och är i princip slut. Kansliet lyssnar med Mikael Hedlund hur vi hanterar den tid som är kvar av säsongen alt byta mot bättre kvalité/fabrikat
-
Alströmer är fortfarande ett problem med belysning samt ”larmsignal” Solskydd är sedan länge ett stort önskemål (Kansliet kollar igen med FABS)
-
Håkan visade avslutningsvis inkommet förslag på exempel att förstärka ”lag-kassan” Ett paket från ”Mr Candy” med mycket varierande innehåll. (bl.a. blandgodis, tacos tillbehör, kryddor, chips, omega 3 , Fishermans F. etc.) Paketen/påsarna, finns på kansliet där även en ”vinst kalkyl ” finns. Om intresse finns så får varje lag hantera detta helt själva samt kontakta Jari Hovisalo på mail
Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den
) alt. på mobil 073 18 29971. Se även www.mrcandy.se Ingen belastning får dock ske på kansliet Lena/Maria.
Nästa möte : den 5 april 2011 kl.19.00 på kansliet – max 1 tim.
|
Skrivet av Martin Johansson
|
2011-03-02 16:23 |